Q8 electric

Ik wil mijn account van de Q8 electric app verwijderen. Wat moet ik doen?
Weet je het zeker?  Natuurlijk vinden we het jammer dat je jouw account wilt verwijderen. We hebben jou graag als klant. Maar ook als we onze wegen scheiden, helpen wij je graag om te zorgen dat de...
Mijn BTW- nummer is gewijzigd. Wat moet ik ondernemen?
Wanneer uw BTW nummer verandert, dient er een nieuw klantnummer aangemaakt te worden. We kunnen dit helaas niet wijzigen. Hiervoor kan u een nieuwe aanvraag invullen via https://www.q8liberty.be/nl...
Waar kan ik mijn klantgegevens wijzigen (adres, bedrijfsnaam of mailadres)?
U kan uw klantgegevens niet zelf wijzigen via uw online klantenportaal. U kan hiervoor een mail sturen naar EV@Q8.com Wij sturen u een bevestiging terug per mail, van zodra de gegevens gewijzigd zijn.
Mijn laadsessie blijf lopen. Wat nu?
Het kan voorkomen dat uw laadsessie blijft doorlopen in de app wanneer uw sessie reeds beëindigd werd. Geen paniek, de kosten lopen niet door. De laadsessie stopt normaal automatisch wanneer u een ...
Ik heb mijn factuur niet ontvangen. Wat nu?
U kan de facturen raadplegen en downloaden via deze link https://electric.q8.be/portal/login. Om in te loggen gebruikt u dezelfde gegevens als voor de Q8 Electric App. U vindt de facturen terug via...
Ik wens mijn Q8 Electric contract stop te zetten. Hoe ga ik te werk?
Wanneer u uw Q8 Electric contract wenst stop te zetten, dient u een mail te sturen naar EV@Q8.comWij sturen u een bevestiging terug per mail. Uw kaart mag u nadien eigenhandig vernietigen.
Hoe vraag is een extra Q8 Electric kaart aan voor een nieuwe bestuurder ?
Op het portaal waar u de Q8 Electric kaarten beheert https://electric.q8.be/portal/login maakt u eerst een nieuw profiel aan voor de gebruiker. Dit zorgt ervoor dat een nieuwe kaart voor deze gebru...
Mijn kaart is verloren of defect. Wat te doen?
Wij raden u allereerst aan om de verloren of defecte kaart zelf te deactiveren in de Q8 Electric app. Zo voorkomt u dat iemand anders deze kaart kan gebruiken en/of de maandelijkse kaart kost doorl...
Hoe configureer ik de piekverbruikslimiet op mijn Nexxtender Home laadtoestel
Naar aanleiding van het vernieuwde capaciteitstarief is het voortaan mogelijk om een piekvermogenslimiet in te stellen op uw Home laadtoestel. Deze limiet zorgt ervoor dat het laden van uw elektris...
Ik heb mijn Q8 electric kaart ontvangen, maar ik heb geen inloggegevens gekregen?
Voor professionele gebruikers: Uw inloggegevens worden automatisch per mail verstuurd zodra uw profiel in het Q8 electric portaal is aangemaakt. Na het aanmaken van uw profiel wordt uw Q8 electric ...
Wanneer rekenen wij annulatiekosten bij een afspraak voor de plaatsing een laadpaal thuis?
Voor professionele gebruikers Indien op de afgesproken installatiedatum, de werken niet kunnen doorgaan voor het plaatsen van een laadpaal thuis, omwille van een fout of foutief verstrekte informat...
Hoe kan ik meer dan 20 laadsessies zien in mijn historie?
In de Q8 electric-app vind je de laatste 20 laadsessies terug. Indien je de volledige historiek wenst terug te vinden kan je inloggen op https://electric.q8.be/portal/login met dezelfde inloggegeve...
Je laadpalen bij je kantoor publiek toegankelijk maken?
Voor professionele gebruikers: Heb je laadpalen bij je kantoor geïnstalleerd voor collega’s met een elektrische of hybride bedrijfsauto? Dan is het handig om te weten dat je deze eenvoudig kan open...
De prijs van een laadpunt is niet zichtbaar in de Q8 electric-app
Q8 electric krijgt de prijzen van de meeste laadpuntaanbieders door, maar niet van allemaal. Ook kan het voorkomen dat door een storing de prijzen niet doorgekomen zijn in de Q8 electric-app. Op he...
Ik krijg een foutmelding bij een publiek laadpunt
Controleer in de Q8 electric-app of je laadkaart correct gekoppeld is aan je profiel in de app. Is dit niet het geval, link dan eerst je laadkaart in de Q8 electric-app. Een uitleg vind je hier. I...
Hoe worden thuislaadsessies terugbetaald?
Het aanmaken van het terugbetalingsdocument vindt plaats rond de vijfde werkdag van elke maand. De uitbetaling ontvangt je uiterlijk vijf werkdagen later. In België wordt de terugbetaling gebaseerd...
Ik ervaar problemen bij het koppelen van mijn kredietkaart in de Q8 electric-app
Heb je problemen met het koppelen van je kredietkaart in de Q8 electric-app? Neem dan contact op met de Q8 electric klantendienst.
Hoe worden mijn laadsessies doorgestuurd zodat ik maandelijks automatisch word terugbetaald?
Het doorsturen van de thuisladingen naar het Q8 electric platform verloopt volledig automatisch aangezien er in beide toestellen een SIM-kaart aanwezig is die voor een constante connectie zorgt zon...
Hoe kan ik de laadsessies van een Nexxtender Home of Nexxtender Mobile synchroniseren met de Nexxtmove app?
Voor gebruikers van de Nexxtender Home en Nexxtender Mobile Meestal wordt de data tussen de app en de laadpaal automatisch gesynchroniseerd via de cloud (Nexxtmove) zodra de smartphone en de lader ...
Ik heb problemen met het inloggen in de Q8 electric-app
Voor particuliere gebruikers: Voer je username in, vervolgens je wachtwoord en klik op de knop ‘inloggen’. Let op: je inloggegevens, zowel username als wachtwoord, zijn hoofdlettergevoelig. Voor pr...
Hoe link ik mijn laadkabel aan mijn Q8 electric account?
Voor gebruikers van de Nexxtender Mobile Volg hiervoor deze stappen: Download de ‘Nexxtmove’ app op je smartphone uit de Google Playstore (Android) of de App store (iOS) Open de applicatie, aanvaa...
Dien ik mijn laadpaal te melden bij mijn netbeheerder?
Het is verplicht in België om al je laadpunten thuis en op het werk aan te melden bij je netbeheerder, ongeacht of het laadpunt (semi-)publiek of privaat is. Dit geldt voor zowel nieuwe als reeds b...
Ik heb geen PIN-code ontvangen voor mijn Q8 electric kaart
De Q8 electric kaart werkt zonder PIN-code. Heb je de kaart verloren, blokkeer deze dan onmiddellijk via de Q8 electric-app via de volgende stappen: Klik op het hamburger menu en selecteer ’Je Q8 ...
Op welke manieren kan ik betalen bij een laadpaal van Q8 electric?
Op de laadpalen van Q8 electric met een contactloze betaalterminal* kan je betalen met: Bankkaart (Maestro / V PAY) Kredietkaart (Mastercard / Visa / American Express) Apple Pay Google Pay Tango e...
Hoe snel kan ik mijn auto laden?
Hieronder vind je een overzicht van onze snelladers en het laadvermogen. Het laadvermogen staat ook altijd duidelijk aangegeven op onze snelladers. Let op: de uiteindelijke laadsnelheid wordt bepaa...
Kan ik een ticket krijgen van mijn laadsessie?
Helaas kan je op dit moment geen ticket krijgen van je laadsessie op een Q8 electric lader. Wel kan je de betaling terugzien via de rekeningafschriften van je bank. Indien je betaald hebt met een ...
Laad ik mijn auto op met groene stroom?
Ja, Q8 koopt groene stroom in bij energieleveranciers. Door groene stroom te laden bij laadpalen van Q8 draag je bij aan het realiseren van CO2-reductie.
Ik heb mijn Q8 electric kaart nog niet ontvangen. Wanneer wordt deze bezorgd?
Afhankelijk van de postbezorging in je regio ontvang je de kaart in de meeste gevallen binnen 5 werkdagen na je aanvraag. Als je de kaart na 10 werkdagen nog niet hebt ontvangen, neem dan contact o...
Hoe kan ik een Q8 electric kaart aanvragen (via mijn werkgever)?
Voor particuliere gebruikers: Een Q8 electric kaart kan je heel gemakkelijk aanvragen via de Q8 electric-app. Download de app je voor Android of iOS. Open de app en volg de stappen voor registrati...
Hoe activeer ik mijn Q8 electric kaart en hoe koppel ik deze aan mijn profiel in de app?
Voor particuliere gebruikers: Nadat je jouw nieuwe Q8 electric kaart hebt ontvangen per post, moet je deze altijd activeren via de Q8 electric-app. Volg hiervoor onderstaande stappen: 1. Open de Q8...