Q8 electric

Hoe configureer ik de piekverbruikslimiet op mijn Nexxtender Home laadtoestel
Naar aanleiding van het vernieuwde capaciteitstarief is het voortaan mogelijk om een piekvermogenslimiet in te stellen op uw Home laadtoestel. Deze limiet zorgt ervoor dat het laden van uw elektris...
Ik heb mijn Q8 electric kaart ontvangen, maar ik heb geen inloggegevens gekregen?
Voor professionele gebruikers: Uw inloggegevens worden automatisch per mail verstuurd zodra uw profiel in het Q8 electric portaal is aangemaakt. Na het aanmaken van uw profiel wordt uw Q8 electric ...
Wanneer rekenen wij annulatiekosten bij een afspraak voor de plaatsing een laadpaal thuis?
Voor professionele gebruikers Indien op de afgesproken installatiedatum, de werken niet kunnen doorgaan voor het plaatsen van een laadpaal thuis, omwille van een fout of foutief verstrekte informat...
Hoe kan ik meer dan 20 laadsessies zien in mijn historie?
In de Q8 electric-app vind je de laatste 20 laadsessies terug. Indien je de volledige historiek wenst terug te vinden kan je inloggen op https://electric.q8.be/portal/login met dezelfde inloggegeve...
Je laadpalen bij je kantoor publiek toegankelijk maken?
Voor professionele gebruikers: Heb je laadpalen bij je kantoor geïnstalleerd voor collega’s met een elektrische of hybride bedrijfsauto? Dan is het handig om te weten dat je deze eenvoudig kan open...
De prijs van een laadpunt is niet zichtbaar in de Q8 electric-app
Q8 electric krijgt de prijzen van de meeste laadpuntaanbieders door, maar niet van allemaal. Ook kan het voorkomen dat door een storing de prijzen niet doorgekomen zijn in de Q8 electric-app. Op he...
Ik krijg een foutmelding bij een publiek laadpunt
Controleer in de Q8 electric-app of je laadkaart correct gekoppeld is aan je profiel in de app. Is dit niet het geval, link dan eerst je laadkaart in de Q8 electric-app. Een uitleg vind je hier. I...
Hoe worden thuislaadsessies terugbetaald?
Het aanmaken van het terugbetalingsdocument vindt plaats rond de vijfde werkdag van elke maand. De uitbetaling ontvangt je uiterlijk vijf werkdagen later. In België wordt de terugbetaling gebaseerd...
Ik ervaar problemen bij het koppelen van mijn kredietkaart in de Q8 electric-app
Heb je problemen met het koppelen van je kredietkaart in de Q8 electric-app? Neem dan contact op met de Q8 electric klantendienst.
Hoe worden mijn laadsessies doorgestuurd zodat ik maandelijks automatisch word terugbetaald?
Het doorsturen van de thuisladingen naar het Q8 electric platform verloopt volledig automatisch aangezien er in beide toestellen een SIM-kaart aanwezig is die voor een constante connectie zorgt zon...
Hoe kan ik de laadsessies van een Nexxtender Home of Nexxtender Mobile synchroniseren met de Nexxtmove app?
Voor gebruikers van de Nexxtender Home en Nexxtender Mobile Meestal wordt de data tussen de app en de laadpaal automatisch gesynchroniseerd via de cloud (Nexxtmove) zodra de smartphone en de lader ...
Ik heb problemen met het inloggen in de Q8 electric-app
Voor particuliere gebruikers: Voer je username in, vervolgens je wachtwoord en klik op de knop ‘inloggen’. Let op: je inloggegevens, zowel username als wachtwoord, zijn hoofdlettergevoelig. Voor pr...
Hoe link ik mijn laadkabel aan mijn Q8 electric account?
Voor gebruikers van de Nexxtender Mobile Volg hiervoor deze stappen: Download de ‘Nexxtmove’ app op je smartphone uit de Google Playstore (Android) of de App store (iOS) Open de applicatie, aanvaa...
Dien ik mijn laadpaal te melden bij mijn netbeheerder?
Het is verplicht in België om al je laadpunten thuis en op het werk aan te melden bij je netbeheerder, ongeacht of het laadpunt (semi-)publiek of privaat is. Dit geldt voor zowel nieuwe als reeds b...
Ik heb geen PIN-code ontvangen voor mijn Q8 electric kaart
De Q8 electric kaart werkt zonder PIN-code. Heb je de kaart verloren, blokkeer deze dan onmiddellijk via de Q8 electric-app via de volgende stappen: Klik op het hamburger menu en selecteer ’Je Q8 ...
Op welke manieren kan ik betalen bij een laadpaal van Q8 electric?
Op de laadpalen van Q8 electric met een contactloze betaalterminal* kan je betalen met: Bankkaart (Maestro / V PAY) Kredietkaart (Mastercard / Visa / American Express) Apple Pay Google Pay Tango e...
Hoe snel kan ik mijn auto laden?
Hieronder vind je een overzicht van onze snelladers en het laadvermogen. Het laadvermogen staat ook altijd duidelijk aangegeven op onze snelladers. Let op: de uiteindelijke laadsnelheid wordt bepaa...
Kan ik een ticket krijgen van mijn laadsessie?
Helaas kan je op dit moment geen ticket krijgen van je laadsessie op een Q8 electric lader. Wel kan je de betaling terugzien via de rekeningafschriften van je bank. Indien je betaald hebt met een ...
Laad ik mijn auto op met groene stroom?
Ja, Q8 koopt groene stroom in bij energieleveranciers. Door groene stroom te laden bij laadpalen van Q8 draag je bij aan het realiseren van CO2-reductie.
Ik heb mijn Q8 electric kaart nog niet ontvangen. Wanneer wordt deze bezorgd?
Afhankelijk van de postbezorging in je regio ontvang je de kaart in de meeste gevallen binnen 5 werkdagen na je aanvraag. Als je de kaart na 10 werkdagen nog niet hebt ontvangen, neem dan contact o...
Hoe kan ik een Q8 electric kaart aanvragen (via mijn werkgever)?
Voor particuliere gebruikers: Een Q8 electric kaart kan je heel gemakkelijk aanvragen via de Q8 electric-app. Download de app je voor Android of iOS. Open de app en volg de stappen voor registrati...
Hoe activeer ik mijn Q8 electric kaart en hoe koppel ik deze aan mijn profiel in de app?
Voor particuliere gebruikers: Nadat je jouw nieuwe Q8 electric kaart hebt ontvangen per post, moet je deze altijd activeren via de Q8 electric-app. Volg hiervoor onderstaande stappen: 1. Open de Q8...
Mijn Q8 electric kaart is verloren / kapot, wat moet ik doen?
Via de Q8 electric-app kan je je huidige kaart blokkeren en direct een nieuwe aanvragen. Binnen 5 werkdagen zal je je nieuwe Q8 electric-kaart ontvangen. Voor professionele gebruikers: Via de Q8 el...
Hoeveel kost het gebruik van een Q8 electric-kaart?
Voor particuliere gebruikers: De kosten voor particulier gebruik van een Q8 electric kaart zijn zeer laag en transparant: Per laadsessie betaal je € 0,35 incl. btw (tot een maximum van € 7,- per m...
Wat is de prijs die ik betaal bij een publiek laadpunt?
Publieke laadpunten worden uitgebaat door verschillende aanbieders en kunnen verschillen per laadpunt. Je vindt de actuele tarieven in de Q8 electric-app.  De tarieven van de aanbieders rekenen wij...
Waarom komt de prijs in de Q8 electric-app niet overeen met het laadpunt?
Prijzen verschillen per laadpuntaanbieder en per laadpunt en kunnen ten alle tijden wijzigen. In de Q8 electric-app zie je een indicatie van de tarieven per laadpunt. Op het laadpunt moet je meer i...
Hoe betaal ik mijn maandelijkse Q8 electric-facturen?
Voor particuliere gebruikers: Je kan enkel gebruik maken van de Q8 electric kaart als je vooraf een geldige betaalmethode hebt opgegeven in de Q8 electric-app en de kaart geactiveerd hebt. Op dit m...
Wanneer en hoe ontvang ik mijn Q8 electric facturen?
Je ontvangt je factuur maandelijks per e-mail op het bij ons bekende e-mailadres. De betaling van de factuur gebeurt automatisch via de opgegeven betaalmethode in de Q8 electric app.
Ik heb geen factuur van Q8 electric ontvangen. Hoe kan ik een kopiefactuur aanvragen?
Q8 electric verstuurt facturen via e-mail. Check eerst je spamfolder. Vind je daar je factuur niet? Neem contact op met de Q8 electric klantendienst om een kopiefactuur aan te vragen.
Wat gebeurt er als de factuur van Q8 electric niet is betaald?
Indien de incasso van de factuur om welke reden dan ook niet is gelukt, dan ontvang je hiervan een e-mail en word je Q8 electric kaart automatisch geblokkeerd. Wanneer je een nieuwe geldige betaalm...