Betalen en tanken

Wat is AdBlue en waar bij Q8 kan ik AdBlue tanken?
In een ideale wereld wordt elk onderdeel van de brandstof (in dit geval diesel) voor 100% verbrand, maar de realiteit is anders. AdBlue verandert door een chemische reactie de niet goed brandende c...
Werkt mobiel tanken met debetkaart enkel via de Payconiq by Bancontact app?
Neen. Je kan elke banking app gebruiken die "Deferred Sales" ondersteunt. Wanneer je zowel de Payconiq by Bancontact als een banking app op je telefoon hebt staan, zal je tijdens je betaling steeds...
Ik heb de Payconiq by Bancontact app geïnstalleerd, maar toch kan ik mijn tankbeurt niet betalen. Wat nu?
Check zeker even of je de laatste versie van de Payconiq by Bancontact app geïnstalleerd hebt. De reeds bestaande Payconiq (zonder Bancontact) app wordt namelijk niet ondersteund.
Ik krijg steeds een foutmelding dat mijn telefoon niet voldoende beveiligd is. Wat moet ik doen?
Om mobiel te kunnen tanken moet je telefoon beveiligd zijn met een pincode/patroon of gezichtsherkenning/vingerafdruk. Zonder deze beveiling werkt mobiel tanken niet. Je kan dit eenvoudig in orde b...
Kan ik nog steeds mobiel tanken met mijn betaal- of Q8 Liberty kaart wanneer ik een andere smartphone gebruik?
Wanneer je van toestel verandert, zal je opnieuw jouw betaal- of Q8 Liberty kaart moeten toevoegen. Deze kaarten zullen dan enkel nog beschikbaar zijn op de geïnstalleerde Q8 smiles-app van jouw ni...
Hoe verloopt de facturatie wanneer ik mijn Q8 Liberty kaart gebruik in de app?
Er verandert niets aan de manier van factureren die je gewoon bent. Je gebruikt je Q8 Liberty kaart in de app enkel om jouw tankbeurt te autoriseren. De facturatie verloopt zoals met de plastic kaa...
Kan ik ook mijn Q8 Liberty kaart gebruiken in de app?
Ja hoor! Je kan je Q8 Liberty kaart toevoegen door de laatste 6 cijfers van je kaart en jouw security code in te geven. Je kan deze security code opvragen bij jouw Fleetmanager. Zij moeten namelijk...
Wat met de instellingen van mijn Q8 Liberty kaart?
Alle instellingen van jouw plastic Q8 Liberty kaart worden ook overgenomen in de app. Zijn er bepaalde product, land of krediet restricties verbonden aan jouw tankkaart? Geen probleem, deze worden ...
Waar vind ik de security code die nodig is om mijn Q8 Liberty kaart toe te voegen?
Je kan deze code opvragen bij jouw Fleetmanager. Zij moeten namelijk ook eerst goedkeuren of je gebruik kan maken van mobiel tanken met jouw Q8 Liberty kaart. Als zelfstandige, kan je jouw security...
Wat moet ik doen om Smiles te sparen bij mijn mobiele transactie?
Daar zorgen wij voor ;) Jij hoeft helemaal niets extra's te doen om Smiles te sparen. Na jouw tankbeurt worden de gespaarde Smiles automatisch toegevoegd aan je saldo. Je kan dus gewoon het tankpis...
Welke betaal- of tankkaarten kan ik gebruiken in de app?
Debetkaart, kredietkaart of Q8 Liberty kaart, je kan ze allemaal gebruiken in de app. Het volstaat om deze éénmalig te activeren/toe te voegen aan jouw lijst met betaal- en tankkaarten. Hierna kan ...
Is dit wel veilig via mijn telefoon?
Mobiel tanken met jouw smartphone brengt geen extra risico's met zich mee. Het is hierbij wel heel belangrijk dat je jouw telefoon beveiligt met een wachtwoord, pin-code, patroon, of dergelijke. De...
Betaal ik extra kosten als ik gebruik maak van mobiel tanken via de app?
Er zijn geen extra kosten verbonden aan mobiel tanken. Je betaalt altijd de actuele brandstofprijs zoals die vermeld wordt op het prijzenbord of aan de pomp. Afhankelijk van je gsm-abonnement, kan ...
Aan welke brandstofprijs tank ik wanneer ik de app gebruik?
Je betaalt altijd de actuele brandstofprijs zoals die vermeld wordt op het prijzenbord of aan de pomp. Met de Q8 Liberty-kaart blijf je ook nog steeds aan dezelfde prijs tanken zoals bepaald werd i...
Ik heb wel een transactie opgestart, maar niet getankt. Wat gebeurt er nu?
Niets. Wanneer je het tankpistool terugplaatst zonder te tanken, zal er ook niets aangerekend worden. Je hebt op deze manier namelijk jouw transactie geannuleerd. Het eventueel gereserveerde bedrag...
Mijn pompnummer staat niet in de app. Kan ik tanken?
Je kan enkel tanken aan de pompen die je in de app kan selecteren en waar jouw product beschikbaar is. Anders kan de pomp niet vrij gegeven worden voor jouw tankbeurt.
Kan ik tussentijds stoppen met tanken?
Ja hoor! Je kan elke tankbeurt stoppen door het tankpistool terug te plaatsen in de pomp. Jouw transactie wordt nu automatisch afgerond in de app en je gespaarde Smiles worden toegevoegd aan je saldo.
Ik heb de verkeerde pomp geselecteerd en nu heeft iemand anders getankt met mijn geld. Wat nu?
Oeps! Zo genereus hoef je ook niet te zijn ... Mocht je dit op tijd in de gaten hebben, plaats dan onmiddellijk het tankpistool van de verkeerde pomp terug. Jouw transactie wordt op deze manier dir...
Moet ik de instellingen van mijn mobile banking app aanpassen om te kunnen tanken met de Q8 smiles-app?
Om mobiel te tanken met een kredietkaart of Q8 Liberty kaart volstaat het om deze kaart toe te voegen aan jouw lijst met beschikbare betaal- en tankkaarten in de Q8 smiles-app. Voor betalingen met ...
Ik heb een andere vraag over mobiel tanken. Waar kan ik terecht?
Voor al jouw vragen over mobiel tanken kan je steeds terecht bij onze Klantendienst op het nummer 0800/11 323 of via het contactformulier in de app of op Q8smiles.be. Heb je vragen over je Q8 Liber...
Werkt mobiel tanken ook in het buitenland?
Met de Q8 smiles-app kan je mobiel tanken op alle Q8-stations in België. Binnenkort zal je dit ook in alle Q8-stations in Luxemburg kunnen. Je vindt heel snel en gemakkelijk een station in jouw buu...
Ik ben mijn smartphone verloren. Wat nu?
Net zoals wanneer je jouw portefeuille met al je kaarten zou verliezen, raden wij jou aan je kaarten onmiddellijk te laten blokkeren via CardStop of het Q8 Libertyweb voor de Q8 Liberty kaart. We h...
Waarom heb ik mij moeten registreren om gebruik te maken van mobiel tanken?
Mobiel tanken is een onderdeel van Kuwait Petroleum (België) in de Q8 smiles-app van Smiles NV. Om gebruik te kunnen maken van deze functionaliteit dien je dus eerst geregistreerd te zijn. Dankzij ...
Waarom werd er € 200 op mijn rekening gereserveerd bij mijn tankbeurt?
Omdat op voorhand niet geweten is hoeveel je gaat tanken, wordt er een bepaald bedrag op jouw rekening gereserveerd. Concreet betekent dit dat er tijdelijk een bedrag van 200 euro geblokkeerd wordt...
Waar kan ik een overzicht van mijn tankbeurten terugvinden?
Met de Q8 smiles-app kan je heel gemakkelijk al jouw transacties terugvinden in het "Smiles" menu en daarna "Transacties". Hier kan je alle details van jouw transactie terugvinden en ook snel een k...
Waar kan ik mobiel tanken?
Met de Q8 smiles-app kan je mobiel tanken op alle Q8-stations in België. Binnenkort zal je dit ook in alle Q8-stations in Luxemburg kunnen. Je vindt heel snel en gemakkelijk een station in jouw buu...
Mijn smartphone valt uit/mijn batterij is plat. Wat nu?
Oeps! Dat is natuurlijk niet zo handig. Geen nood wanneer dit tijdens het tanken gebeurt. Je transactie wordt automatisch afgerond van zodra je het tankpistool terugplaatst in de pomp. Zat je net m...
Kan ik mijn ticket nog aan de terminal printen wanneer ik gebruik maak van mobiel tanken?
Nee, maar dat is ook helemaal niet nodig ;) Met de Q8 smiles-app kan je heel gemakkelijk al jouw transacties terugvinden in het "Smiles" menu en daarna "Transacties". Hier kan je alle details van j...
Ik kreeg geen ticket na mijn tankbeurt. Wat nu?
Wanneer je mobiel tankt met de app, krijg je geen papieren ticket aan de betaalterminal. Maar met de Q8 smiles-app kan je heel gemakkelijk digitaal al jouw transacties terugvinden in het "Smiles" m...
Ik heb me van pompnummer vergist. Wat nu?
Geen nood! Wanneer je de tranasactie al bevestigd hebt, kan je deze annuleren door het tankpistool even uit de geselecteerde pomp te halen en deze terug te plaatsen. Via de Bancontact- en Belfius-a...