Er is een bedrag van €45,00 gereserveerd op mijn rekening
Als u gebruik maakt van een bank-of kredietkaart om een laadbeurt te starten op een Q8 electric lader dan reserveert uw bank een bedrag van € 45,00 om de uiteindelijke betaling te garanderen.
Indien het beschikbare saldo lager is dan €45,00 wordt een deel van het restsaldo gereserveerd voor de uit te voeren laadbeurt. Dit heet een pre-autorisatie.
Bij een pre-autorisatie blokkeert uw bank dit bedrag tijdelijk op uw eigen rekening. Normaal gesproken geeft de bank dit bedrag direct na het beëindigen van de tankbeurt weer vrij.
Het kan het echter voorkomen dat het gereserveerde bedrag langer geblokkeerd blijft op uw rekening. Dit wordt meestal aangeduid met een * of de melding "reservering". Het verwerken van de laadgegevens neemt een korte tijd in beslag waardoor het bedrag soms nog enkele minuten na het beëindigen van de laadsessie geblokkeerd blijft. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij een storing, kan dit zelfs een aantal dagen het geval zijn. Mocht u tegen dit probleem aanlopen dan adviseren wij u om contact op te nemen met u bank. De bank is namelijk altijd de partij die de reservering maakt. Q8 electric ontvangt alleen het bedrag voor de daadwerkelijk geladen kWh’s.
Artikelen in deze sectie
- Er is een bedrag van €45,00 gereserveerd op mijn rekening
- Ik wil een storing en/of defect aan een Q8 laadpunt melden
- Mijn laadkaart wordt niet geaccepteerd op een Q8 electric lader, wat kan ik doen?
- Wat voor type laadpalen kan ik aantreffen bij publiek Q8 electric laadpunt?
- Hoe verwijder ik een laadkabel uit mijn voertuig?
- Waar kan ik een publieke Q8 electric lader vinden?
- Hoe start en stop ik een laadsessie met een betaalkaart of kredietaart ?
- Hoe start ik een laadsessie op een Q8 electric lader?
- Wat is de prijs die ik betaal bij een Q8 electric lader?
- Brengt Q8 electric extra kosten in rekening voor het betalen met een bankkaart of kredietkaart?