Mijn laadpaal herkent mijn laadpas niet
Als jouw laadpaal je laadpas niet accepteert, kun je dat vaak zien aan de LED-indicator van jouw laadpaal:
EVBox: rood knipperend
Alfen: half rood/wit
Het probleem kan zijn dat jouw laadpas niet is geactiveerd. Als je een Q8 electric-thuislaadpas hebt en toegang tot het Q8 electric thuislaad portaal:
- Ga naar de loginpagina en klik op jouw laadpas. Controleer goed of je de juiste laadpas aanklikt, anders is het niet mogelijk om in te loggen.
- Log in bij jouw Q8 electric-thuislaadportaalaccount.
- Ga in het menu naar ‘Kaarten’ en kijk of de laadpas onder jouw account hangt.
- In de laatste kolom rechts moet ‘deactiveren’ staan. Is dit het geval, dan is jouw laadpas geactiveerd. Staat er ‘activeren’ in de kolom, dan betekent dit dat jouw laadpas niet geactiveerd is.
- Controleer de laadpas gegevens alvorens je op ‘activeren’ klikt.
Heb je bovenstaande acties uitgevoerd, maar werkt jouw Q8 electric-thuislaadpas nog steeds niet, neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Hebben we hiermee je vraag beantwoord?
Artikelen in deze sectie
- Mijn laadpaal herkent mijn laadpas niet
- Hoe kan ik mijn laadpaal resetten in geval van storing?
- Wat betekenen de kleuren LEDs of foutcodes op mijn laadpaal?
- Ik krijg de stekker niet uit mijn laadpunt, wat kan ik doen?
- Mijn auto laadt langzaam op, hoe kan dat?
- Mijn laadsessie blijf lopen. Wat nu?
- Ik krijg een foutmelding bij een publiek laadpunt
- Er is een storing/defect aan een laadpaal bij mij thuis of op het werk. Wat kan ik doen?